علت سفیدی مو و درمان آن

علت سفیدی مو و درمان آن

سفیدی مو یکی از نشانه هایی پیری و سن بالاست اما این نکته در تمام افراد درست نیست. بعضی افراد از سنین پایین موهای آنها شروع به سفید شدن می‌کند.غیر معمول نیست که با پیرتر شدن رنگ موهای شما تغییر کند. به عنوان یک فرد جوان، شاید سر شما پر از تار موهای قهوه ای، سیاه، قرمز یا بلوند داشته باشید. اما اکنون که پیر شده اید، ممکن است در برخی قسمت های سر تارهای مو نازک شدن یا ممکن است موهای شما از رنگ اصلی به خاکستری یا سفید تغییر کند.

علت سفیدی مو

بدن شما فولیکول های مو دارد، که کیسه های کوچکی هستند که سلول های پوست را پوشانده اند. فولیکول های مو دارای سلول های رنگدانه ای هستند که به عنوان ملانین شناخته می شوند. این سلول ها به موهای شما رنگ می دهند. اما با گذشت زمان، فولیکول های مو می توانند رنگدانه خود را از دست دهند و در نتیجه موهای سفید ایجاد می شود.

اما مشکل این افراد چیست؟ آیا دچار کمبود ویتامین می‌شوند ؟ در این مقاله تمام آنها را بررسی می‌کنیم و درمان آن را هم بازیگو می‌کنیم.

مو‌ها زمانی سفید می شوند که سلولهای تولید کننده رنگدانه، تولید رنگدانه‌ها را متوقف می‌کنند. با افزایش سن، عموما میزان تولید رنگدانه‌ها و تزریق آن به مو ها کاهش می‌یابد.

علت سفیدی موها

بسیاری از دانشمندان بر این باور هستند که استرس نقش بسزایی در سفید شدن مو دارد. اما مهمترین علت سفید شدن مو ژنتیک است و اختلال در قده هیپوفیز و تیروئید است. البته کمبود ویتامین B12  در سفید شدن موها دخالت دارد.

علت سفیدی مو

چرا مو ها سفید می شوند؟

مو ها زمانی سفید می‌شوند که سلولهای تولید کننده رنگدانه، تولید رنگدانه ها را متوقف می کنند. با افزایش سن، عموما میزان تولید رنگدانه‌ها و تزریق آن به مو ها کاهش می یابد.

 

سفیدی مو

سفید شدن مو ها از چه زمانی آغاز می‌شود؟

تقریبا نیمی از افراد در دوره 50 سالگی خود آثار بیشتری از سفید شدن مو های خود را مشاهده می کنند. سفیدی زودرس زمانی اتفاق می افتد که مو های او در دوره 20 سالگی شروع به سفید شدن کنند.

سفیدشدن زودرس موها علائم کدام بیماریست ؟

سفید شدن موها به غیر از ژنتیک می تواند علت هایی زیادی داشته باشد که هر یک از آنها ر ا توضیح می دهیم که درمان آن می تواند از سفید شدن مو جلوگیری کند.

 

 

 

کم کاری تیروئید

کم کاری تیروئید همان گونه که مشخص است به واسطه تولید ناکافی هورمون توسط غده تیروئید شکل می‌گیرد. از نشانه‌های اولیه آن می‌توان به خستگی و افزایش وزن اشاره کرد. همچنین، اختلال شناختی و حساسیت به سرما برای بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید نشانه‌هایی آشنا هستند.

کم خونی

کم خونی زمانی شکل می‌گیرد که خون از گلبول‌های قرمز سالم یا هموگلوبین کافی بی بهره است. هموگلوبین همان چیزی است که پیوند اکسیژن به ترکیبات موجود در خون را ممکن می‌سازد و امکان ارسال اکسیژن کافی به سراسر بدن را فراهم می‌کند.

کمبود ویتامین

هرگونه نقص ویتامین B-6 ، B-12 ،بیوتین ، ویتامین D یا ویتامین E می تواندعلت سفیدی مو زودرس باشد.

کمبودهای غذایی روی رنگدانه تأثیر می گذارد، و این نشان می دهد که با مکمل ویتامین می توان باعث بازگشت رنگ مو شد.

ژنتیک

 

علت سفیدی مو

براساس گزارشی، سفید شدن زودرس مو تا حد زیادی به ژنتیک مرتبط است.

نژاد و قومیت نیز تاثیر دارد. براساس همان مطالعه، سفید شدن زودرس مو در افراد سفید پوست می تواند از 20 سالگی، در بین آسیایی ها 25 سالگی و در آفریقایی-آمریکایی ها در 30 سالگی شروع شود.

استرس اکسیداتیو 

علت سفیدی مو

در حالی که سفید شدن موی سر بیشتر ژنتیکی است، ممکن است استرس اکسیداتیو در بدن نقش داشته باشد که فرآیند زودرس اتفاق بیفتد.

استرس اکسیداتیو باعث عدم تعادل می شود وقتی آنتی اکسیدان ها برای خنثی کردن اثرات مضر رادیکال های آزاد کافی نباشند. رادیکال های آزاد مولکول های ناپایدار هستند که به سلول ها آسیب می رسانند و در پیری و بیماری نقش دارند.

درمان سفیدی مو به وسیله محصولات فوراور

گرده زنبور عسل:

گرده زنبور عسل حاویه ویتامین های گروه B,C,D.E  و بتاکارتون است. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و کم خونی را هم نیز درمان می‌کند. گرده زنبور عسل منبع طبیعی بسیار خوبی از مواد مغذی از جمله پروتئین ها، اسیدهای آمینه، کربوهیدرات ها، ویتامین ها و مواد معدنی است. این قرص که به راحتی قابل هضم و جذب است، بدن شما را از تمام تغذیه های مورد نیاز طبیعی تضمین می کند.

نیچرمین:

این ۱۰%تقریبا  مواد معدنی ضروری و مفید که بر گرفته شده از ۱۰محصول شامل بیش از دانه های طبیعی و گیاهان دریایی است می باشد.این محصول برای بافت های سلولی و استخوان ها و همچنین آزاد سازی انرژی بسیار موثر و مفید است. املاح و مواد معدنی نقش بسیار مهمی در بدن داشته و تاثیر زیادی در سوخت و ساز بدن دارند. در واقع این مواد از جمله پتاسیم و سدیم در ایجاد انقباض عضلانی که منجر به حرکت می شود نقش داشته و املاح و مواد معدنی مثل روی و آهن نیز در موارد مختلف از جمله حمل هموگلوبین و سلامت ناخن و مو تاثیر گذار هستند. از این رو همیشه باید در حد تعادل باشند. مکمل غذایی نیچرمین فرمولی پیشرفته از کانی های بیولوژیکی است. این محصول فوراور ترکیبی است از مواد معدنی طبیعی گرفته شده از رسوبات بستر دریا، با توان و‌کیفیت بسیار بالاتر از مواد شیمیایی.

نوشیدنی ژل آلوورا

این محصول با دقت فراوان و با استفاده از جدیدترین روش ها و تکنولوژی های روز جهان به دست آمده است.سلامتی قلب و عملکرد کبد را بهبود می بخشد و گرفتگی کبد را رفع می کند.قند و کلسترول خون را کنترل می کند. سبب تحرک ماهیچه ها و صحت عملکرد مفاصل شده و درد مفاصل را تسکین می دهد.شش ها را پاک کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.زخم و جراحات را ترمیم می نماید. در سلامتی کلیه ها و مجاری ادرار مؤثر است. برای سلامت پوست، مو و درمان بیماریها و اختلالات پوستی از قبیل جوش و آکنه، زونا و ویتیلیگو (لکه های سفید پوستی) بسیار مفید و مؤثر می باشد. 

نظر خود را بنویسید